ΒΑΦΕΙΑΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ


Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1953.
Τελείωσε το σχολείο στις Σέρρες , απ΄ όπου ξεκινά και η σχέση του με τη ζωγραφική.
Ο πατέρας του Χρήστος Βαφειάδης, γνωστός αυτοδίδακτος ζωγράφος , επηρεάζει άμεσα τη σχέση αυτή.
Από το 1974 μέχρι το 1979 μένει μόνιμα στη Θεσσαλονίκη για σπουδές, αναπτύσσοντας παράλληλα τις εικαστικές του αναζητήσεις μέσα από το πρώτο του εργαστήρι στην οδό Νικηφόρου Φωκά.
Το 1979 επιστρέφει στις Σέρρες ενώ ήδη έχει αναπτύξει συνεργασίες με γνωστές Γκαλερί της Θεσσαλονίκης και αργότερα των Αθηνών. Στο διάστημα αυτό πραγματοποιεί ατομικές εκθέσεις σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους σε πόλεις κυρίως της Βόρειας Ελλάδας ενώ συμμετέχει και σε ομαδικές (Θεσ/νίκη, Αθήνα, Σόφια).
Το 1987 δημιουργεί στις Σέρρες τον εικαστικό χώρο «ΑΡΜΟΣ» όπου μέχρι σήμερα οργανώνονται πολλές σημαντικές εικαστικές εκδηλώσεις Ζωγραφικής, Γλυπτικής, Φωτογραφίας κ. ά. με συμμετοχή αξιόλογων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών.
Από το 2004 στον «ΑΡΜΟ» κάθε Δεκέμβριο πραγματοποιείται ο θεσμός της mini ART (έκθεση έργων μικρών διαστάσεων κυρίως για νέους καλλιτέχνες απόφοιτους Καλών Τεχνών)
Είναι πτυχιούχος του τμήματος Διοίκησης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και εργάζεται στη Διεύθυνση Πολιτισμού της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Σερρών ως υπεύθυνος πολιτιστικών προγραμμάτων της ΝΕΛΕ Σερρών.
Το διάστημα 1993 – 1994 άσκησε τα καθήκοντα του Διευθυντή στη Δημοτική Επιχείρηση Πολιτιστικής και Κοινωνικής Ανάπτυξης (ΔΕΠΚΑ) Σερρών, ενώ από το 2001 είναι Διευθυντής της Νομαρχιακής Επιχείρησης Πολιτισμού Σερρών (ΝΕΠΟΣ).
Ως μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας και του Συλλόγου Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Βόρειας Ελλάδας (Σ.Κ.Ε.Τ.Β.Ε.) συμμετείχε στις εκθέσεις :

 Πινακοθήκη της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Θεσ/νίκη 2003 & 2006).
 Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (2004 Λιμάνι Θεσ/νίκης).
 Πινακοθήκη Ιωαννίνων (2005).
 Κέντρο Τεχνών – Πάρκο Ελευθερίας Αθήνα (2006)

Έργα του από τις ενότητες «Υγρά Τοπία » , « Σαντορίνη » και « επί σκηνής » παρουσίασε σε ατομικές εκθέσεις του στους χώρους :

 «Μύλος» (Δράμα 1994)
 «Αίθουσα ΔΕΠΚΟΤΑ» (Δράμα 1997)
 «Εργαστήρι Τέχνης» (Καβάλα 2000)
 «Ιχνήλατον» (Θεσ/νίκη 2000)
 «Τέχνης Χώρος» (Λάρισα 2001)
 «Ιχνήλατον» (Αθήνα 2001)
 Αίθουσα ''Ελευθερία''(Δράμα  2013)

Η Ζωγραφική του μετά από ένα αρκετά μεγάλο διάστημα ακαδημαϊκής σπουδής και ρεαλιστικής απεικόνισης των θεμάτων, πέρασε σταδιακά σε πιο αφαιρετικές καταστάσεις.
Ο ίδιος ο καλλιτέχνης πιστεύει στην αναγκαιότητα της απομυθοποίησης και υπέρβασης της ευκολίας και ασφάλειας που προσφέρει μια κατακτημένη γραφή , προτιμώντας την περιπέτεια της αναζήτησης αμεσότερων μορφών έκφρασης.